Luxusná čokoládová torta bez múky

17:02



Úplne najúžasnejšia čokoládová torta a navyše bez múky! Dokonalá pre všetkých tých, ktorí z akéhokoľvek dôvodu nekonzumujú múku. Sama som bola prekvapená ako sa vydarila a napriek tomu, že múku neobsahuje, je korpus nádherne nadýchaný. Ak máte rady čokoládu, rozhodne choďte do toho.

Čokoládová torta bez múky
tortová forma 26 cm

Korpus
  • 300 g tmavej čokolády
  • 100 g masla
  • 7 vajec
  • 2 PL mlieka
  • 100 g hnedý cukor
  • 80 g pomletých mandlí
Poleva
  • 200 g tmavej čokolády
  • 100 g masla
  • nasekané mandle
  • džem na potretie korpusu /pomarančový, malinový, jahodový.../

Na korpus si najskôr nad parou /väčšiu misku si dáme na hrniec s vriacou vodou, tak aby sa nedotýkala vody/ roztopíme čokoládu a k nej pridáme maslo. Premiešame a necháme vychladnúť. Rúru si predhrejeme na 160 °C. Medzitým si z vajec oddelíme žĺtky a bielky. Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh. Žĺtky vymiešame s cukrom  elektrickým mixérom až nám vznikne žĺtkový krém, ktorý spolu s mliekom zašľaháme k čoko hmote. K zmesi pridáme nasekané mandle a po troške pridávame sneh, celú masu premiešame a vlejeme ju do vymastenej formy. Pečieme 50 min. /160 °C/, keď zapichneme do stredu korpusu špajlu a zostane suchá, koláč je hotový.
Vychladený korpus, môžeme potrieť džemom /ja som použila pomarančový/, polejeme silnou vrstvou čokoládovej polevy, ktorá nám vznikne, keď roztopíme čokoládu vo vodnom kúpeli a k nej primiešame maslo. Vrch ešte môžeme posypať mandlami.



A výsledok stojí za to! Zamatový korpus a veľa veľa čokolády...

You Might Also Like

25 komentárov

  1. Biba musí být úžasná, tolik výborné čokolády, ta určitě zažene všechny chmury...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veľká výhoda je, že stačí jeden kúsok a máš uspokojené chute na sladké :)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. určite odporúčam a úplne super ak ju podávaš s vanilkovou zmrzlinou :)

      Odstrániť
  3. Mňamka :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super recept (trochu drahší) ale vyzerá to hrozne chutne :)

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam, vyzerá úplne krásne :) robievam podobnú, ale zo 6 vajec a bez mandľovej múky. S mandľovou zase robievam tortu caprese, ale tam idú len 4 vajcia. Toto je taký luxusný mix, musí byť fakt úžasná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tvoje recepty mám rada, máme úplne rovnaké chute :)

      Odstrániť
  6. Naozaj vyzerá výborne a aj chutne, mňamy mňam! Ja som práve na čokoládové torty, takže si mi s receptom trafila do chuti. :-)
    katharine-fashionisbeautiful

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja mám tiež rada čokoládové...a výhoda, že tam nejde tá múka, tak ju môžu aj celiatici :)

      Odstrániť
  7. Tá by bola pre môjho syna ale aj pre mňa :) my sme takí čokoládoví...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Určite vyskúšam,vyzerá super!pekný deň ada

    OdpovedaťOdstrániť
  9. No něco takového musím brzo udělat :) Mňam mám čoko absťák

    OdpovedaťOdstrániť
  10. :-) to tuto aj u nas stale ziadaju detvaky :-) ako tak vidim, budem musiet upiect veru, krasne sa ti vydarila a presne, staci jeden kusok a mnam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a páči sa mi, že tam nejde múka, takže aj celiatici si prídu na svoje :)

      Odstrániť
  11. Čokoládu možem, skvelý recept.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dortík vypadá skvěle! Musím vyzkoušet :-)
    Jinak máš skvělý blog nechceš se sledovat navzájem? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mnam , tak to ja od tebe zkusim zase tenhle recept. Vypada uzasne a podle ingredienci i tak musi chutnat:)

    OdpovedaťOdstrániť

hand-made návody

Celkový počet zobrazení stránky

Top kulinárske blogy
Follow on Bloglovin

Subscribe